piątek, 16 listopada 2012

arabinozyd cytozyny

Jutro, od godz. 9.00,
sobotnim rankiem,
rozpoczyna Angel kolejne dawki cytostatyków.

Od ostatniej bomby chemicznej minęło 5 tygodni.

Największej niszczącej mocy
ma tak zwany ARA - C
arabinozyd cytozyny, który jest modyfikowanym nukleozydem.

Nazwy ... jak z Gwiezdnych Wojen.

Ironicznie uśmiecham się, kiedy przy opisie Ara-C podane jest, że powoduje wymioty. To jest najmniejsze co może.

Kiedy rozmawiam, opowiadam o Ani,
pada pytanie, czy po chemii wymiotuje,
znów uśmiecham się ironicznie
- coś ta ironia jest moim aktualnym bezpiecznikiem -
i już t y l k o odpowiadam, że nie.

Podstawowe zagrożenia aktualnej bomby,
głównie wysokich dawek Ara-C to:
- zaburzenia czynności mózgu lub móżdżku (senność, zmiany osobowościowe)
- owrzodzenia żołądka i jelit (polprazol ma wspomóc)
- neuropatie ruchowe i czuciowe (od jutra Angel łyka wit. B6)
- uszkodzenia oka (od jutra steryd)
- boję się o płuca (ale może jedne zapalenie płuc wystarczy i następne się już nie powtórzy)
- oczywiście uszkodzenia wątroby i nerek (monitoring na bieżąco)

Więc jak spotkacie mnie
to nie pytajcie
czy wymiotuje po chemii
bo tego bym sobie i Jej życzyła

Dużo, cały wagon ;) dobrych myśli i modlitw potrzebujemy na przyszły czas !!!
P r o s z u u u u u u


8 komentarzy:

  1. kochana, nieustająco cały czas, bądź spokojna, choć wiem jakie to trudne.
    serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
  2. Madziku, niech żyga jak kot i niech to będzie jedyny skutek uboczny! Kochana pogadać bym z Tobą chciała!

    OdpowiedzUsuń
  3. będzie dobrze...

    OdpowiedzUsuń
  4. Modlitwy masz jak w Banku. Kruszynki głowy do góry i sił na ten trudny czas :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przesyłam bombę dobrych i ciepłych myśli, niech uśmierzy skutki bomby chemicznej, niech choć wygra jedna walkę w tej całej Gwiezdnej Wojnie,
    przytulam Was obie...mocno i cieplutko...
    może nawet się pomodlę...
    dla Was dam radę,
    może TEN ktoś tym razem mnie wysłucha :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że moje ciepłe myśli będą wartościowsze niż moje modlitwy.
    Wysyłam więc takich myśli w Waszym kierunku pełne wagoniki "pociomem" mojego synka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Madziu, Aniu malutkie słoneczko, myślami jesteśmy z Wami, trzymamy kciuki za to kolejne podejście.

    OdpowiedzUsuń